مدیر 98 | بهبود مدیریت کسب و کار

بهترین مقالات حوزه "مدیریت " و "بازاریابی "

مدیر 98 | بهبود مدیریت کسب و کار

بهترین مقالات حوزه "مدیریت " و "بازاریابی "


وظایف مدیریت

انواع مدیریت

تاریخچه مدیریت

تعریف مدیریت چیست

انواع مدیریت نوین

انواع مدیریت ورزشی

انواع مدیریت و رهبری

انواع مدیریت در دانشگاه

انواع سبک مدیریت

انواع سطوح مدیریتی

انواع مدیریت مشارکتی

وظایف مدیریت

اصول مدیریت چیست

وظایف پنجگانه مدیریت

تعریف مدیریت از دیدگاه دانشمندان

مدیریت چیست

کلمات کلیدی

همه چیز در مورد OKR

چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۵ ب.ظ

حتی با وجود یک تیم ستاره ای ، پر از مهارت های جدی ، ایجاد شرکتی
طولانی مدت دشوار است. 
کارگران سرسختی که آن را از طریق 
چالش های اولیه تشکیل یک شرکت رقم می زنند ، با کار پیچیده تر کردن شرکت به
سمت یک هدف مشترک که همیشه در حال تغییر (به نظر می رسد در
منظر رقابتی و نامشخص) است ، مواجه هستند.

من اغلب تعجب می کردم که چگونه شرکتهایی که تحسین می کنم
می دانند به چه مسیری می روند - و این آشکار شد که
این ترفند تقریباً غیر مسئولانه در رسیدن به اهداف کلیدی با یک گروه با استعداد از مردم تهاجمی بود.

هنگامی که Punchd در سال 2011 به Google پیوست ، من در معرض
یک ابزار کلیدی تعیین هدف سازمانی به نام
 
 که به تبدیل گوگل از
ریشه های فروتنانه خود به 
 که امروزه تقریباً در همه جنبه های جهان
تأثیر دارد 
 کمک کرده است.

با الهام از این مفهوم (و تعامل من با آن هنگام کار در Google) الگویی برای نوشتن OKR ها نوشتم تا به دیگران کمک کنم در اوایل سال 2013 استفاده از OKR را در شرکتهای خود شروع کنند.

 
 
"OKR راه اندازی" Google Doc من را به عنوان یکی از اولین نتایج اول برمی گرداند.

از زمان انتشار این سند ، من از دیدن 20 پوند (یا حیوانات ناشناس) که در هر زمان معین از الگوی من مشروب می شوند خوشحالم. من موفق شده ام بدون انجام هر کاری رتبه بندی جستجوی کاملاً مناسب را بدست آورم .

در اینجا افکار من در مورد اینکه چرا OKR ها بسیار جذاب هستند ، چگونه کار

می کنند و چرا اینقدر مهم هستند که باید اکنون از آنها استفاده کنید.

OKR چیست؟

 یک مخفف برای  . این کانسپت در شرکت Intel اختراع شد و در بین بزرگترین شرکتهای فناوری جهان از جمله
گوگل و زینگا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

OKR به معنای تعیین استراتژی و اهداف در مدت زمان مشخص برای یک
سازمان و تیم ها است. 
در پایان یک دوره کاری ، OKR های شما مرجعی
را ارائه می دهند تا ارزیابی کنند که در اجرای اهداف خود چقدر خوب عمل کرده اید.

صرف یک تلاش هماهنگ در شناسایی استراتژی شرکت شما و بیرون کشیدن آن به روش هضم پذیر با OKR می تواند به شما کمک کند تا کارمندان شما
ببینند که چگونه در تصویر بزرگ شرکت می کنند و با تیم های دیگر هم ترازی می کنند.

اهداف

هر ابتکار عمل یک هدف دارد. هدف از تعیین هدف این است که آنچه را
که شما برای دستیابی به آن آرزو می کنید بنویسید تا در فرصتی بعد بتوانید
به راحتی بگویید که آیا به آن هدف رسیده اید یا مسیر مشخصی برای رسیدن
به آن دارید.

 

انتخاب اهداف صحیح یکی از سخت ترین کارهاست و انجام یک کار خوب به
فکر و شجاعت زیادی نیاز دارد.

نتایج کلیدی

با فرض اینکه اهداف شما به خوبی مورد بررسی قرار گرفته باشند ، نتایج کلیدی سس مخفی استفاده از OKR است. نتایج کلیدی عبارت های موفقیت آمیز یا پیشرفت به سوی عددی مبتنی بر عددی است .

انتظاراتی که به صورت عددی تعریف شده اند ، نتیجه هایی را تولید می کنند که می توانند با کمی سنجیده و به ثمر برسند.

عنصر مهم در اینجا اندازه گیری موفقیت است. به اندازه کافی خوب نیست که اظهارات گسترده ای در مورد بهبود (که به صورت ذهنی ارزیابی می شود) بیان کنیم. ما باید بدانیم که چقدر موفق هستید. 

 اگر من هدف "ایجاد آموزش جدید برای تیم فروش" را ایجاد کنم ، ممکن است این کار را برای یک عضو فروش انجام دهم. اگر من به طور متناوب نتیجه اصلی "آموزش 50 عضو تیم فروش" را بدست آورم و فقط 10 را آموزش دهم ، من هنوز هدف اصلی خود را 10 برابر کرده ام.

مثال - حال بارگذاری

این طرح دستمال کاغذی شگفت انگیز در مسیر رشد Uber وجود دارد. وقتی برای اولین بار آن را دیدم ، خیلی حس کرد:

طلای هدف.

در حال حاضر می خواهم این فرضیه ها را مطرح کنم که آرزوهای دیگر Uber از آنچه ما در اینجا ارزیابی می کنیم جداست. بیایید فرض کنیم که هل دادن این مدل به جلو هدف اصلی این شرکت در سال 2014 بود.

چگونه OKR ها می توانند به واقعی بودن این عملکرد کمک کنند؟

آنها یک چارچوب عددی را برای این استراتژی رشد اعمال می کنند تا تیم ها بدانند چه چیزی مهم است و چه چیزی را باید هدایت کند:

  • پایه راننده در هر منطقه را 20٪ افزایش دهید
  • میانگین جلسه راننده را در کلیه مناطق فعال به 26 ساعت در هفته افزایش دهید

  • پوشش SF را به 100٪ افزایش دهید
  • پوشش کلیه شهرهای فعال را به 75٪ افزایش دهید
  • زمان وانت را به کمتر از 10 دقیقه در هر منطقه تحت پوشش در ساعات اوج استفاده کاهش دهید

  • نمره شادی راننده را تعیین و اندازه گیری کنید
  • نمره شادی راننده را به صدک 75 افزایش دهید

استفاده از اهداف عددی در مناطقی از اهمیت به معنای:

  1. ما آنچه را که برای شرکت مهم است ارتباط برقرار می کنیم
  2. ما با معیارهای موفقیت عددی اهداف به راحتی درک شده را اعمال می کنیم
  3. ما شروع به اندازه گیری بر اساس اهداف خود می کنیم تا بر خلاف رشد ارگانیک خام (یا پرداخت شده).

حل چگونگی برآورده شدن این OKR ها مربوط به تیم ها و افراد با استعدادی در Uber است که در مورد این روز در داخل و خارج می اندیشند.

 : آقایان مهربانی خاطرنشان کردند که تعریف خوشبختی راننده عددی نیست. به نظر من ، انتخاب اندازه گیری به همان اندازه اندازه گیری رو به جلو مهم است. گاهی اوقات که می تواند در سطح هدف است، و گاهی اوقات آن را مهم اما نه  مهم است. OKR ها ابزاری ناقص هستند ، و بعضی اوقات آنها باید برای خیر بیشتر خم شوند.

مثال - YouTube

می گویند هدف شما افزایش کل زمان استفاده از محصولات Google است. بخش دشوار در یافتن معیارهای مناسب برای پیشرفت است. درک شغل شما برای شناسایی نکات مهم رشد و تطبیق آن تفاوت های اساسی در اهداف شرکت بسیار مهم است.

مانند فیس بوک ، YouTube می خواهد بینایی را که در عرض چند دقیقه اندازه گیری می شود ، بالا ببرد زیرا درصد مشخصی از آن بازدید تبلیغات است. بنابراین هرچه زمان کل بالاتر می رود ، درآمد را نیز پیش بینی کنید.

هدف: میانگین ساعت تماشای هر کاربر را افزایش دهید.

با فرض اینکه شما زمان تماشای آن را ردیابی کرده اید ، نتایج اصلی می تواند این باشد:

  • روز کل بازدید را به دقیقه XX افزایش دهید
  • برنامه YT بومی را به 2 سیستم عامل جدید گسترش دهید
  • زمان بارگذاری فیلم را با X٪ کاهش دهید

در این حالت نتایج کلیدی ممکن است بخشی از استراتژی افزایش زمان تماشای را نشان دهد. اولین نتیجه کلیدی هدف عددی را برای هدف قرار می دهد. داشتن این عدد برای دستیابی به نتیجه این هدف بسیار مهم است (و از لحاظ تئوری می تواند در خود هدف درج شود).

اگر نتیجه کلیدی به راحتی حاصل شود ، تعداد به اندازه کافی تهاجمی نبود. از طرف دیگر در صورت تلاش و رسیدن به هدف کوتاه مدت ، بازنگری انتظارات در دور بعدی OKR مهم است.

توصیه می شود که همیشه برای اهداف کشش شلیک کنید. اگر به طور مداوم اهداف خود را هدف قرار می دهید ، تواناییهای خود را در حال عیب یابی هستید. در Google ، ما در تلاش هستیم تا 0.7 از اهداف بیان شده خود را به دست آوریم.

نتایج کلیدی قابل انعطاف است برای تعدادی راه حل. بعضی اوقات آنها برنامه رسیدن به هدف را درج می کنند:

یک گزینه این است که با اضافه کردن کاربران تلفن ویندوز که پس از آن به اضافه کردن زمان تماشای آن اضافه کنید ، می توانید Marketable Bettainable Market را گسترش دهید.

ممکن است به کاربران نشان داده شود که اگر بار زیادی را بارگیری کنند و یا دارای یک زمان بی نظیر هستند ، فیلم ها را تماشا نمی کنند. بنابراین YouTube ممکن است با پشتیبانی از انبارهای ویدیویی ، بارهای جدی را برای کاهش بارگذاری انجام دهد. در این سناریوها یک نتیجه کلیدی ممکن است برای دستیابی کامل به نیازها ، به هدف جداگانه خود تبدیل شود.

OKR ها ابزاری ارتباطی شیطانی و ساده است. اگر به خوبی مورد استفاده قرار گیرد ، مسئولیت پیشرفت باورنکردنی خواهید بود.


OKR ها به عنوان یک چارچوب ارتباطی

همانطور که احتمالاً تاکنون حدس زده اید ، OKR های مؤثر به طور گسترده ای مشترک هستند و منظور آنها توسط تیم ها و افراد قابل درک است.

در این راستا ، آنها می توانند به عنوان یک چارچوب ارتباطی برای هدایت گروه ها برای حل چالش های پیچیده با محدودیت ها خدمت کنند. به عنوان یک ابزار ارتباطی ، OKR ها دو چیز اصلی را برای سازمان به ارمغان می آورند:

تعیین نتایج قابل اندازه گیری آسان تر می شود زیرا یاد می گیرید که باید اندازه گیری کنید و چه چیزی در نهایت برای تجارت شما اهمیت دارد. در کار من با بنیانگذاران کورکورانه رفتن برای رشد بدون درک دلایل معیارهای خاص (محرک درآمدی ، آزمایش فرضیه) می تواند خدشه دار باشد.

من به دلیل عملی بودن و صریح بودن ابزار ، از چارچوب OKR برای کمک به راه اندازی دوستانم که در اندازه افراد بین 4 تا 100 نفر متغیر است استفاده کردم. من با بزرگ شدن شرکت هایشان ، دوستانم را پیدا کردم که با دو چالش روبرو شوند:

در سناریوی اول ، OKR ها اندازه گیری هرگونه تلاش شرکت را مجبور می کند. در حالت ایده آل ، این تلاش های ورودی را بهینه می کند ، زیرا کارهایی که کار می کنند ادامه خواهد یافت (و در دامنه رشد می شوند) ، در حالی که مناطقی که کاهش می یابند یا به خوبی کار نمی کنند ، مورد ارزیابی مجدد یا کنسرو قرار می گیرند.

در سناریوی دوم ، که بسیار خوب انجام نمی شود ، OKR ها چارچوبی را برای توضیح هدف (های) شرکت ارائه می دهند و اهداف کافی را ارائه می دهند که می تواند در اجزای کوچکتر برای بسیاری از تیم های درگیر در تحقق بخشیده باشد. هر چه بهتر بتوانید اهداف خود را بیان کنید ، تیمهای شما راحت تر می توانند تشخیص دهند که چه چیزی باید رخ دهد و چگونگی رسیدن به آنجا.

این ممکن است ساده انگارانه به نظر برسد - خیلی صحیح است که درست باشد ، اما من فقط پیدا کردن تمرین های تعریف OKR یا استفاده مجدد از برنامه های شرکت فعلی در OKR ها به عنوان ابزاری برای ارزیابی بسیار مؤثر است.

الگو و استقرار

آیا یک گوگل گوگل واقعاً می تواند همه این موارد را برای شرکت ما انجام دهد؟

من هم چنین تردید می کنم اگر اندکی پس از به دست آوردن گوگل در سال 2012 ، این کار را در موتورولا انجام نداده باشم. آخرین Moto X ، Moto 360 و سایر محصولات از OKR ها استفاده کرده اند تا به ما در شناسایی اهداف استراتژیک خود و شناسایی چگونگی ما خود را در موفقیت آنها می سنجیم.

این یک حرکت حیرت انگیز از موتورولا نیست ، با توجه به اینکه این شرکت در گذشته اخیر به ویژه در مورد گوشی های Moto X و Moto G توانسته است بروزرسانی سریع اندرویدی را به برخی از دستگاه های اندرویدی خود ارائه دهد. کریس اسمیت ، BGR

تنظیم و برنامه ریزی هدف مفهومی جدید در موتورولا نبود ، اما OKR ها به عنوان یک چارچوب جدید بودند و ما آن را در سازمان نرم افزاری کاملاً از طریق اسناد گوگل مدیریت کردیم.

صدها مهندس خستگی ناپذیر برای پیاده سازی آخرین قطره های اندرویدی در تلفن های ما (در همه رده ها) کار کردند تا کاربران بهترین نسخه Android را در دسترس داشته باشند. ما بدنام Nexus را به روزرسانی های خود را در برخی از دستگاه ها ضرب و شتم کرد .

یک گروه 200 نفره با مجموعه ای از اسنادهای Google به عنوان چراغ راهنمایی ما ، چرخش کشتی را در یک مسیر کاملاً جدید انجام دادند.

و با ابزار و استراتژی مناسب می توانید این کار را نیز انجام دهید.

این الگو با نمونه ای که در کنار تیم هایم در موتورولا و گوگل استفاده می کنم یکسان است و در یک چرخه سه ماهه فعالیت می کند. رهبری ما اهداف سالانه و سه ماهه ای را که ما از آن بدست می آوریم ، به ما ارائه می دهد. تفکر رهبری بر حسب سالها (هنگامی که می توانند) برای حفظ اثر بزرگ تصویر مهم است.

بدون آگهی بیشتر ، الگو:

قالب نمونه ای از یک OKR واقعی (اما ناشناس) است که در یک شرکت اجرا می شود. می توانید این الگو را کپی کرده و متناسب با نیاز خود آن را اصلاح کنید. این باید به طور گسترده در تیم شما توزیع شود و هنگام تصمیم گیری در مورد استراتژی و اهداف به عنوان مرجع خدمت کنید.

من اطمینان دارم که این یکی از ابزارهای ژرف و قدرتمندی است که هر کس و همه باید از آن استفاده کنند.

بستن افکار و تفاوت های ظریف

این را به خیلی از بنیانگذاران می گویم. شما تجارت خود را در زمینه تخصص خود می فهمید و امیدوارم جایی که می خوردید. گاهی اوقات لازم است که آن چیزها را به کسی بگویید و بشنوید که آن شخص با شما موافقت کند که آن را باور کند.

منظور از OKR برای کمک به شما در برقراری ارتباط با شرکت خود در مورد چگونگی پیشرفت و پیروزی است. هرچه اهداف خود را بهتر بفهمید و چگونگی رسیدن به آنجا ، اهداف خود را مؤثرتر و دقیق تر کنید - و با نتایج خود نیز یکسان باشید.

خوب بودن OKR ها را برای همه آسان می داند که چگونه در این مشارکت کمک می کنند.

بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید که OKR ها باید به شما کمک کنند و نه راه دیگر.

OKR های نیمه الاغ را انجام ندهید. آنها را انجام دهید ، یا انجام ندهید.

من دیده ام که بسیاری از رهبری ها وقت لازم را برای انجام کارهای خوب خود ندارند. آنها مشغول استخدام ، برخورد با آتش سوزی های فوری یا هر کار دیگری هستند که بلوک های تفکر انتقادی را از برنامه خود حذف می کند.

بهترین راه حل وقتی به دست می آید که استراتژی و ابتکارات اصلی را تعیین کند ، شکست نمی خورد. آنها وقت خود را می گذرانند و ساعت ها در حال بحث و گفتگو درباره ایده ها با ستوان ارشد خود می باشند ، زیرا می دانند که یک روز اضافی که برای برنامه ریزی صرف شده است ، اگر به درستی اجرا شود ، پاداش های پایین خط را به دست می آورد.

صرف زمان برای برنامه ریزی OKR ها و ارزیابی مناسب آنها پس از هر دوره زمانی ، نشانه احترام به همکاران و کارمندان شما است. این بدان معناست که شما به جایگذاری وقت و تلاش آنها احترام می گذارید.

اگر می خواهید OKR ها را انجام دهید زیرا به نظر آسان می رسد اشتباه می کنید.

آنها فقط به اندازه تعهد شما در استفاده از آنها و تلاش های شما در به دست آوردن آنها مؤثر هستند.

معیارهای خود را انتخاب و محاسبه کنید

چیزی است که من در این متن درباره آن ننوشتم که این باید اهداف من باشد؟

پاسخ به این سؤال دشوار است زیرا هر شغل متفاوت است و به استراتژی منحصر به فرد در بازار خود نیاز دارد. من می فهمم که کسانی که تجارت خود را به بهترین وجهی می شناسند ، بهترین OKR ها را بدست می آورند ، زیرا آنها می فهمند آنچه را که باید نادیده بگیرند ، به جای اینکه کورکورانه به دنبال رشد یا سایر معیارهای به ظاهر مهم و بی فایده باشند ، دعوا های مفیدی را می جنگند.

گاهی اوقات استفاده از فکر انتقادی برای مدت زمان طولانی در طی فرایند OKR ، در واقع چیزی را که فکر می کردید مهم بود ، به شما یاد می دهد ، اما چنین نیست.

من نظرات شما را در مورد الگوی یا افکارم دوست دارم. لطفاً یادداشت بگذارید یا مرا 140 شلیک کنید niket .

امیدوارم این مفید و  .

  • سورنا بازرگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی