ا ورود به دوران مدیریت مکانیزه سازمانها، استفاده از نرم افزارها و ابزارهای اتوماسیون ساز و ارتباط با مشتری اهمیت ویژهای پیدا کرده است. به اذعان برندها و شرکتهای بزرگ در تجارت جهانی، بهترین نرم افزار برای مدیریت ارتباط با مشتریان، نرم افزارهای CRM هستند. این سیستمها به دو دستهی تحت وب و ابری تقسیم بندی میشوند. نرم افزارهای ابری به صورت کلود در دسترس کاربران قرار میگیرند و نرم افزارهای تحت وب عموما در سرورهای هر شرکت ذخیره میشوند و البته به سادگی از طریق مرورگرهای اینترنت در دسترس هستند. اما نرم افزارهای CRM دقیقا چه میکنند؟
این سیستمها با مدیریت یکپارچهی فرایندهای سازمان، برنامه ریزی برای وظایف و یادآوریها، ارتباط موثر با مشتریان و ابزارهای دیگر، به بهبود بهرهوری در سازمان و وفادارسازی مشتریان به همراه افزایش فروش آن کسب و کار منجر خواهند شد.
برترین نرم افزارهای سی آر ام کدام هستند؟
سخت ترین کار، انتخاب بهترین نرم افزار CRM از میان ده ها سیستم برتر است. اما مهمترین کاری که می توان انجام داد، یک مقایسه ساده از نرم افزارهایی است که در سطح جهانی در حال رقابت با یکدیگر هستند. در نهایت ما یکی از بهترین نرم افزارهای سی آر ام فارسی را نیز معرفی خواهیم کرد.
Salesforce
نرم افزار Salesforce به مشاغل در هر اندازه کمک میکند تا فروش را تسریع کنند، کارهای خود را به صورت خودکار انجام دهند و تصمیمات هوشمندانهتری بگیرند. این نرم افزار یکی از معروف ترین و معتبر ترین سیستمهای سی آر ام در دنیا است.
بهترین ویژگیهای نرم افزار Salesforce CRM
● مدیریت سرنخها و مشتریان
● مدیریت فرصت فروش
● اجرای قوانین و اتوماسیون گردش کار
● گزارشات و داشبوردهای قابل برنامه ریزی
● برنامه و اپلیکیشن موبایل
Hubspot
از سال ۲۰۰۶، HubSpot برای فراگیری سیستم های CRM در جهان تلاش می کند. امروزه بیش از ۱۰۰ کشور جهان از نرم افزار، خدمات و پشتیبانی HubSpot برای تحول روشهای جذب، درگیر کردن و بهرهمندی مشتریان استفاده میکنند.
بهترین ویژگیهای نرم افزار Hubspot CRM
- راه اندازی سریع سی آر ام
- مرکز بازاریابی و فروش
- هاب سرویس
- شخصی سازی و ایجاد فانل فروش
- ۱۰۰٪ رایگان و همیشگی
نرم افزار Freshsales
این نرم افزار از UI بسیار قدرتمند و زیبایی برخوردار است. Freshsales یک نرم افزار CRM فروش است که باعث میشود تا مشاغل با ابعاد مختلف بتوانند به جذب، مدیریت، بستن معامله و پرورش سرنخها بپردازند.
بهترین ویژگی های نرم افزار Freshsales CRM
- ساخت تیمهای فعال برای بخشهای مختلف
- ردیابی خودکار تعاملات مشتریان
- ارائه گزارش جزئی از سرنخها و مشتریان
- اتوماسیون چرخه کاری بر اساس هوش مصنوعی
نرم افزار Zoho
با بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مشتری راضی،Zoho CRM یکی از بهترین نرم افزارهای سی آر ام شناخته میشود. به دلیل یکپارچگی بسیار گسترده این CRM با تلفن، شبکههای اجتماعی، ایمیل و چت زنده استفاده از این CRM بسیار مورد پسند کسب و کارها در سراسر دنیاست.
بهترین ویژگیهای نرم افزار Zoho CRM
- مجهز به دستیار فروش zia بر پایه هوش مصنوعی برای گزارش گیری و پیش بینیهای منطقی
- گزینههای پیشرفته سفارشی سازی
- مدیریت پیشرفته چرخههای کاری
- ارسال در لحظه پیامهای اعلان
نرم افزار Pipedrive
نرم افزار سی آر ام Pipedrive ابزاری برای مدیریت فروش تیمهای کوچک با اهدافی بزرگ ایجاد شده است. این CRM خط فروش شما را به صورت تصویری گزارش میکند و اطمینان حاصل میکند که فعالیتهای مهم و مکالمات از بین نمیروند.
بهترین ویژگیهای نرم افزار Pipedrive CRM
- برای ثبت نام به کارت اعتباری نیازی ندارید
- افزایش فروش و پیشبرد آسان پروژهها
- قیمت گذاری انعطاف پذیر
- بهترین پشتیبانی از مشتری
نرم افزار VTIGER
این نرم افزار دارای نسخههای کپی مختلفی است که متاسفانه تعدادی از آنها به ایران هم راه پیدا کردهاند. ولی نسخه اصلی این نرم افزار برای شرکتها با هر سایزی مناسب بوده و جوایز و افتخارات زیادی را کسب کردهاست.
بهترین ویژگیهای نرم افزار Vtiger CRM
- بهبود فروش و بازاریابی
- گزارشهای تکمیلی از فرایندها
- مناسب برای کسب و کارهای مختلف
نرم افزار CRM پیام گستر
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پیام گستر به عنوان بهترین و جامع ترین نرم افزار CRM فارسی و پرچمدار بازار نرم افزارهای مدیریتی ایران، توانسته با در نظر گرفتن پکیجهای ویژه و مختلف برای کسب و کارها این امکان را به مشتریان خود بدهد تا امکاناتی را که مورد نیاز آن ها می باشد فراهم سازد.
بدین ترتیب کسب و کارها می توانند با توجه به میزان نیاز خود هزینه
بپردازند. شرکتهای بزرگ نیز میتوانند از امکانات منحصر به فرد نرم افزار CRM پیام گستر استفاده کنند؛ امکاناتی مانند:
مدیریت تماسها، پیگیری وظائف و یادآوریها، سیستم تنظیم قرارهای ملاقات، تعیین و بررسی قیف فروش، دسترسی به اپلیکیشن و برنامه موبایل، مدیریت ارتباط با مشتریان با بررسی کامل سوابق، بانک اطلاعاتی ، مدیریت کمپینهای تبلیغاتی با امکان ارسال انبوه فکس و ایمیل و پیامک، اتوماسیون اداری، خودکارسازی فرایندها و یکپارچگی با سایر نرم افزارها
معیارهای انتخاب CRM مناسب چیست؟
در حالت کلی بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) میبایست جامع و مانع باشد. جامعیت به این معناست که نرم افزار تهیه شده بتواند در تمامی قسمتهای سازمان کاربرد داشته و بتوان همه بخش ها را با آن مدیریت نمود. مانعیت نیز به معنای قابلیت استفاده آن نرم افزار در سازمانهای کوچک و بزرگ است و تمام نیازها در آن پوشش داده میشود. در بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که سازمانها از هزینهای که برای خرید و راه اندازی نرم افزار CRM میکنند تنها از ۱۰ درصد آن استفاده میکنند و ۹۰ درصد دیگر از امکاناتی که برای آن هزینه کردند، بلا استفاده است.
بدین ترتیب میتوان گفت که :
یک نرم افزار CRM مناسب باید برای تمام سوالات یک سازمان راهکار و پاسخ داشته باشد و مهمتر آنکه قابلیت شخصی سازی متناسب با هر کسب و کار را داشته باشد. در وهلهی بعدی می توان به امکان یکپارچگی با سایر نرم افزارها، دارا بودن اپلیکیشن موبایل و قیمت مناسب اشاره کرد.
منبع
- ۰ نظر
- ۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۵۱